Top 6 beneficii ale consumului de cireșe

cirese

Cireșele reprezintă unul dintre fructele preferate de oameni pe perioada verii, datorită gustului răcoritor pe care îl au. Conform oamenilor de știință, cireșele au numeroase beneficii, principalele 6 urmând a fi descrise în cele ce urmează.

Sănătoase pentru sistemul circulator și pentru inimă

Oamenii de știință au descoperit că melatonina este un factor decisiv în a preveni atacurile de cord, iar cireșele sunt bogate în melatonină. De asemenea, polifenolul previne apariția cheagurilor de sânge. Substanța antocianina protejează vasele de sânge de stresul oxidativ, prevenind apariția plăcii arteriale.

Previn boli

Celulele canceroase sunt combătute de către antocianinele regăsite în cireșe, stimulând distrugerea celulelor canceroase, având efecte în special în zona colonului. Cireșele pot de asemenea să prevină și atacurile de gută ( o formă avansată și dureroasă de artrită). Conform unui studiu realizat de oamenii de știință, persoanele care au mâncat doar două zile cireșe, au avut șanse cu 35% mai mici de a suferi un atac de gută, comparativ cu persoanele care nu au consuma cireșe.

Antiinflamator natural

Antocianinele regăsite în cireșe reduc durerile din corp la fel de bine precum medicamentele, avantajul fiind că cireșele sunt fructe naturale, pline de nutrienți. Totodată, cireșele pot diminua din durerile resimțite de atleți, în special în zonele musculare. Efectele au avut loc chiar și când s-a alergat pe o distanță scurtă și pe distanță lungă.

Întăresc firul de păr

Cireșele sunt bogate îîn vitamina C, ce ajută la întărirea firului de păr. Astfel, este recomandat de către specialiști, să fie consumate cireșe în mod regulat, pentru a avea podoaba capilară strălucitoare și firul de păr rezistent. De asemenea, cireșele fortifică foliculii de păr și mențin un nivel optim de hidratare pentru scalp.

Ajută la slăbire

Datorită caloriilor puține pe care le conțin și a varietății de nutrienți pe care le conțin, cireșele sunt recomandate ca desert în foarte multe diete. Medicii recomandă o gustare zilnică în care să se regăsească și cireșele.

Ajută la un somn odihnitor

Datorită conținutului bogat de melatonină, ce scade temperatura corpului și provoacă somnolență, cireșele sunt recomandate seara, în special pentru persoanele care au probleme cu somnul. De asemenea, cireșele au și foarte puține calorii (87), 0 grăsimi, fiind bogate în vitamina C, K, fibre și proteine.

Astfel, cireșele sunt gustoase, fiind un fruct foarte consumat, în special pe perioada verii, fiind în egală măsură și sănătos și benefic pentru sănătatea corpului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.